مزون ایکس در شبکه اجتماعی

مشاهده مقاله در

اینستاگرام

مشاهده مقاله در

تـــلــگـــرام

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها ما را دنبال کنید !

برای ماندگاری بیشتر و حفظ کیفیت تمام انواع لباس زیر ضروری است. پس باید بهترین روش ها برای نگه داری شورت و سوتین ها را بشناسید. شستن لباس زیر یکی از مهم ترین موارد در حفظ و نگه داری کیفیت و کارایی شورت و سوتین ها می باشد و باید با ظرافت انجام شود که 3 نکته بسیار مهم دارد :

  1. شستشوی دستی لباس زیر بر ماشین لباسشویی ارجحیت دارد.
  2. شوینده های بدون الکل بهترین انتخاب برای شستشوی لباس زیر هستند.
  3. خشک کردن لباس زیر الزامی است و توصیه می شود که به روش سنتی ، شورت و سوتین ها را زیر نور آفتاب پهن کنید تا خشک شوند. در واقع ، از ماشین خشک کن برای لباس زیر پرهیز کنید .

چند وقت یکبار لباس زیر خود را بشوییم؟

توصیه ما برای زمان شستن لباس زیر این است که بعد از هر ۲ تا ۳ بار استفاده از سوتین‌ ، آن را با مواد شوینده بدون الکل و بصورت دستی بشویید. همچنین مهم است که کمد یا کشوی سوتین های خود را هر چند وقت یکبار مرتب کنید تا مجموعه ی مناسبی از سوتین برای تمام روز های هفته داشته باشید که باعث می شود چرخه ای از تمام سوتین هایتان در دسترس باشند و در نهایت تعداد سوتین بیشتری برای پوشیدن دارید و هر سوتین را دفعات کمتری بشویید. هر 6 الی 9 ماه ، به نسبت تعداد سوتین هایی که در چرخش دارید ، سوتین های خود را تعویض کنید و به کشش/الاستیک سینه بند توجه کنید. با گذشت زمان ، خاصیت کشسانی از بین رفته و فرسوده می شود و نوار دور سوتین نمی تواند پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد.

شست و شوی دستی سوتین

با رعایت چند مرحله ساده می توانید عمر سوتین هایی که از شستشوی دستی برای تمیز کردنشان استفاده می کنید را حفظ کنید.

  1. سینک خود را با آب ولرم پر کرده و یک شوینده که ترجیحا بدون الکل باشد را به آن اضافه کنید.
  2. سوتین های کثیف را در مخلوط آب و شوینده قرار داده و اجازه دهید تا حداکثر 1 ساعت خیس بخورد. پس از آن پارچه سوتین را به آرامی به هم بمالید کثیفی از بین برود.
  3. سپس سوتین ها را با آب خنک بشویید و تا زمانی که آب شفاف شود ادامه دهید.
  4. سوتین ها را روی حوله پهن کنید.
  5. حوله دیگری را روی آن قرار داده و فشار دهید تا آب اضافی از سوتین ها گرفته شود.
  6. در آخر هم همیشه سوتین ها را زیر نور آفتاب آویزان کنید تا خشک شوند.

شستن سوتین با ماشین لباس شویی

موقع استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن سوتین ها بهتر است از یک توری یا کیف لباس زیر برای جدا کردن سوتین ها از سایر لباس ها و حفظ کیفیت آنها بهتر است.

  1. قلاب سوتین های خود را ببندید. سوتین های رنگ مشابه را در یک کیف لباس زیر زنانه قرار دهید.
  2. ماشین لباس شویی را روی یک چرخه ملایم تنظیم کرده و در آب خنک با مواد شوینده ملایم بشویید.
  3. هنگامی که سوتین های اسفنجی ، پوش آپ ،  کانتور و در کل سوتین هایی که کاپ پددار دارند ، را از ماشین لباس شویی بیرون آوردید ، شکل کاپ های سوتین را با دستان خود درست کنید دهید. سوتین های خود را فشار ندهید یا دراز نکنید.
  4. همیشه آویزان کنید تا خشک شود. هرگز سوتین را در خشک کن قرار ندهید زیرا گرما اسپندکس را از بین می برد و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهید.

نکات شستن انواع شورت زنانه و دخترانه

اکثر خانم ها ترجیح می دهند شورت های خود را با دست بشویند و البته که توصیه ما هم برای شستن لباس های زیر ، بخصوص برای شستن شورت ها شست و شوی دستی می باشد. دلیل این توصیه هم این است که یکی از نکات نگهداری و شستشوی لباس زیر زنانه ، همین شست و شوی دستی است زیرا با این روش هم کیفیت شورت را حفظ می کنید هم از لحاظ بهداشت بسیار مطمئن تر است.

در سمت دیگر برای شستش شورت ها در ماشین لباسشویی ، ماشین را روی یک چرخه ظریف در آب ولرم تنظیم کنید ؛ توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید. همچنین می توانید جهت حفظ و نگه داری بهتر ، همانند کاری که برای شست و شوی ماشینی سوتین گفتیم ، شورت ها را داخل یک  کیف لباس زیر یا کیسه توری قرار داده و سپس داخل ماشین لباس شویی بشویید. فراموش نکنید که برای خشک کردن شورت نیز از روش پهن یا آویزان کردن زیر نور خورشید استفاده کنید.

نکات شستن انواع گن زنانه و دخترانه

یکی از نکاتی که در شستن گن ها باید رعایت کنید ، درجه آب است. چه شستشوی دستی چه ماشینی فرقی نمی کند و فقط با آب ولرم ، گن را بشویید. همچنین می توانید در صورت نیاز از سفید کننده بدون کلر استفاده کنید.

نکته دیگری که بعد از شستن انواع گن باید رعایت کنید ، جهت حفظ و نگه داری خاصیت ارتجاعی/کشسانی گن  می باشد. برای خشک کردن گن 2 روش وجود دارد. روش اول این است که گن را زیر نور آفتاب آویزان کنید تا خشک شود یا اینکه آن را روی یک درایر ، یصورت صاف و مرتب پهن کرده و اجازه دهید زیر نور خورشید خشک شود. البته توصیه ما برای خشک کردن گن این است که آن را آویزان کنید ، زیرا علاوه بر حفظ  الاستیک گن ، از چروک شدن گن جلوگیری می کند.

نکات نگه داری سوتین

اولین نکته در نگه داری سوتین ها این است که بهتر است از قرار دادن درهم و بهم ریخته سوتین ها و شورت ها در یک کشو خودداری کنید ؛ بهتر است شورت ها را از سوتین ها جدا کرده و هر کدام را در کشو های مجزا بچینید. همچنین اگر فضای کافی دارید توصیه می شود سوتین هایی که دارای کاپ های اسفنجی و قالب دار هستند را از مجموعه سایر سوتین ها جدا کنید. در توضیح دلیل این جداسازی باید بدانید که سوتین های کانتور و فرم دهنده که کاپ های محکم تری دارند ، در صورت وارونه شدن یا تا شدن ، دفرمه می‌شوند و متعاقباً عمر سوتین را کوتاه می‌کنند. در عوض ، یک کشو با شیت های جدا کننده/تقسیم‌کننده‌ بخرید تا این مدل سوتی ها را مرتب و از آسیب در امان نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نگه داری سوتین در خانه کلیک کنید.

نکات شست و شوی پارچه های مختلف

واضح است که جنس های مختلف پارچه ، نکات و روش های مخصوص خود را برای شستن دارا هستند ؛ زیرا هر جنس ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه نکات شستشوی چند جنس پارچه را نیز با هم بررسی می کنیم که در جهن رعایت نکات نگهداری و شستشوی لباس زیر زنانه بسیار مهم هستند.

نکات شست و شوی پارچه های نخ پنبه

  • پارچه های نخی می تواند دمای گرم را به خوبی تحمل کنند.
  • استفاده از سفید کننده برای شستن پارچه های 100% نخ پنبه کاملا ایمن است.
  • از سفید کننده مخصوص پارچه رنگی می توان برای شستن پارچه های نخی رنگی استفاده کرد.
  • برای خشک کردن پارچه های نخی می توان از دمای زیاد استفاده کرد بدون اینکه به پارچه آسیب برسد.
  • پارچه های نخی قابلیت اتوکشی داغ دارند.

نکات شست و شوی پارچه های میکروفایبر مانند نایلون و پلی استر

  • پارچه های میکروفایبر قابل شست و شو در ماشین لباسشویی با آب ولرم هستند.
  • پارچه های میکروفایبر قابلیت خشک شدن در دمای پایین دارند.

نکات شست و شوی پارچه های ریون

  • برای بعضی پارچه های ریون بهتر است از خشکشویی استفاده کرد.
  • سایر پارچه های ریون را توصیه می شود به صورت دستی و با آب سرد شست و شو داد.

نکات شست و شوی پارچه های ساتن و ابریشمی

  • اصولا برای شستن پارچه های ساتن و ابریشم خشکشویی حرفه ای توصیه می شود.
  • اگر امکان خشک شویی را ندارید ، شست و شوی دستی با آب سرد بهترین جایگزین برای پارچه های ساتن و ابریشم است. توجه داشته باشید که از شستن ساتن با سفید کننده ها جدا پرهیز کنید.

نکات شست و شوی پارچه های اسپندکس/لاکرا

  • پارچه های اسپندکس/لاکرا را می تواند با آب ولرم به هر 2 روش دستی یا ماشینی بشویید ولی مراقب باشید که هرگز از آب داغ استفاده نکنید.
  • برای شستن پارچه های لاکرا / اسپندکس هرگز از سفید کننده های کلر دار استفاده نکنید.
  • در صورت آبکشی کامل و صحیح می توان از سفید کننده مخصوص پارچه رنگی برای شستن اسپندکس استفاده کرد.
  • برای خشک کردن پارچه های لاکرا می توان از خشک کن با دمای متوسط استفاده کرد یا می توان با همان روش آویزان کردن و نور آفتاب این جنس پارچه را خشک کرد.
جدیدترین کالکشن لباس زیر زنانه

مشاهده و خرید انواع لباس زیر زنانه و دخترانه

برای دیدن مقاله اصلی کلیک کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی
امتیازدهی
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها